fredag 16. mars 2012

Joggings!

Er det noe snuppa trenger i barnehagen, så er det joggedress! Da jeg var på Stoff & Stil her om dagen gjorde jeg et kupp i restehaugen, der lå det nemlig 1,70 m mørkeblå isoli til under 90 kroner! Så da fikk Tiljamor ny joggedress. Denne er størrelse 4 år, og nå har jeg ikke prøvd den på enda.. Men den ser litt vel stor ut.. Så vi får se :)

Jeg brukte ZaggyBaggyBuksa som utgangspunkt, men valgte å ha strikk i benene i stedet for ribb. Vet ikke helt hvorfor.. Men jeg er fornøyd med valget :) Genseren er laget etter et mønster jeg fant i symagasinet. Utfordringa kom da jeg ville ha for i hetta, det var det nemlig ikke i oppskrifta, og det ble litt så som så med sømmene.. Litt klumpete her og der, så her har jeg stort forbedringspotensiale :) Tips mottas med takk!

Buksa ser mye større ut enn genseren, men
det er nok mer fotografen ;)

Lommene blir bedre og bedre, men jeg
er fortsatt ikke helt i mål!

Den berømte hetta.. Helt grei, men ikke mer :)

FAKTA
Mønster: ZaggyBaggyBukse str. 4 år, hoodie fra Symagasinet nr. 01/12, str. 4 år
Stoff: Marineblå isoli, rosa jersey med epler og pærer og cerise ribb, alle fra S&S

I går kveld slukna en sliten mann på sofaen, og jeg fikk sydd en enkel BondegårdsZaggyBaggy! Uten lommer tar denne buksa sannelig ikke lang tid å sy :) Stoffet er fra oldemors skattkammer, litt tjukk bomull. Null stretch, men tror det går greit, så lenge buksa er så baggy som den er :)




FAKTA
Mønster: ZaggyBaggyBukse, str. 1,5 år (ca)
Stoff: Lyseblå bomull med bondegårdsdyr fra oldemor, turkis ribb fra S&S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar