tirsdag 6. mars 2012

ZaggyBaggyBukse!

Jeg fant en flott tutorial på hvordan man syr en ZaggyBaggyBukse hos "I en sving", og tenkte at dette må jeg prøve! Som sagt, så gjort.. Hun har også en flott tutorial på hvordan man lager lommer, så jeg prøvde å følge denne så godt jeg kunne. Jeg er greit fornøyd med resultatet, men ser store muligheter for forbedring ;)

1) Disse lommene ble mer pyntelommer enn brukbare lommer. Jeg klippet de nemlig alt for store i utgangspunktet. Det skal jeg ikke gjøre neste gang :)
2) Å sy ribb har jeg et stoooort potensiale på. Spør du meg nå, svarer jeg nok at det er noe herk, men med litt mer øving, blir det nok bedre!
3) Når man syr dekorsøm, er det "no room for error".. hehe:)
4) Kjøpe nål for å sy i elastisk stoff. Jeg gjetter på at dette gir et bedre resultat!

Men alt i alt ble buksa fin nok den :) Så får vi bare håpe Tilja vil bruke den sånn at mamma'n får tatt noen fine action-bilder!






"Modellen" Tilja stiller opp igjen.. hoho :)

FAKTA
Mønster: ZaggyBaggyBukse fra "I en sving", str. 3 år
Stoff: Rosa velour fra TextArt, Uglestoff fra Jysk og brun ribb fra S&S

6 kommentarer:

  1. Så flink og produktiv du er :) Ribb går bedre med mer øvelse ja :) Men dette ser jo bra ut?

    SvarSlett
  2. Den var stilig!
    Håper Tilja liker den godt, så vi får se action bilder. Mon tro om lillesøster her også trenger ett par med sånne bukser :)

    SvarSlett
  3. Takk :) Lene: Æ må nok bli LITT flinkar te å sy før æ bynne å sy te andre asså.. Kan itj vær bekjent å gi bort ting som sjer litt sånn nybegynner ut.. hehe:) Men kan vi itj ha en avtale om at når æ syns at buksa bli såpass at det går an å gi bort, da står dokk først på lista?? :)

    SvarSlett
  4. Om du skulle få lyst til å sy for å gi bort så er jo det kult. Tenkte at jeg kanskje måtte sette symaskina opp på bordet selv ;) å prøve. Men jeg har bare sydd i "vanlig" bommulstoff før.

    SvarSlett
  5. Å jaa.. hehe:) Ja, men det klare du vettu! Eneste forskjellen e jo at velour "drar sæ" litt mer, så'n må pass på når'n syr! Klare æ det, så klare nok du det òg :)

    SvarSlett