onsdag 14. mars 2012

*stolt*

Jeg har laget min første heldress! Og det var ikke bare-bare.. Selv om det faktisk hadde gått rimelig greit, hadde det ikke vært for at jeg satt BOM FAST på punkt 2 på sybeskrivelsen.. Å sy kile på bakstykke rett mot rett viste seg å være en stooor utfordring. 1,5 timer satt jeg!! Helt til mannen kom hjem fra trening, og han sa: "Ja, det må jo være sånn det".. Og så var det helt riktig! Han som ikke engang interesserer seg for søm. Jeg ble både lei meg og overlykkelig på samme tid.. hehe:) Valgte å bite i meg skuffelsen over meg selv, og fortsatte heller på dressen ;) Resten av arbeidsprosessen gikk ganske knirkefritt, helt til siste trykknapp! Den klarte jeg selvfølgelig å sette på feil vei, så dressen ser litt rar ut i skrittet.. Men shit au - jeg har sydd en heldress: *stolt* :)

Denne er sydd etter mønster fra Stoff & Stil, og er ifølge mønsteret str. 74.. Jeg synes vel den ser litt større ut, men jeg tror den er ganske tight i passformen, så det er nok ikke lenge til snuppa kan bruke den :)




Her er da kilen som var kilde til
MYE frustrasjon!



FAKTA
Mønster: Heldress med konvoluttåpning fra Stoff & Stil, str. 74
Stoff: Rosa jersey med hvite skyer fra Cetcho, hvit ribb fra S&S (Jepp! Nå har jeg flere farger) ;)

5 kommentarer:

  1. så flott dressen ble. Er rart hvor frustrert og svett man kan bli underveis da, men jammen kan man være fornøyd med resultatet :)

    SvarSlett
  2. Så fin heildress!=)
    Denne kan du vera godt fornøyd med!=)

    SvarSlett
  3. Takk :) Æ e ganske fornøyd altså! Syns først og fremst at stoffet e heeelt nydelig, men te å vær mitt første forsøk, får æ vel gi mæ sjøl godkjent :)

    SvarSlett
  4. Den blei jo kjempefin! Skal sei symaskina di får kjørt seg om dagen :P Nesten som eg får lyst til å prøve sjølv :)

    SvarSlett
  5. Hehe:) Ja, det hende den går varm! Det e jo så mang fine sy- og strikkeblogga som en bli inspirert av, at'n lure på om itj døgnet kunn få litt fler tima! hehe:)

    SvarSlett