tirsdag 6. mars 2012

Fleecekjole med A-form!

Jeg driver og prøver ut dette med å tegne mønster selv, og dette kjolemønsteret har jeg tegnet fra en kjole Minda hadde liggende. Den rosa er i størrelse 80, den grønne litt mindre (kanskje 74?).. Har også øvd litt mer på lommesying, og synes det går enklere nå. Neste jeg skal investere i er kantbånd.. Det var ikke akkurat lett med bomullsstoff :)

For å pynte litt fikk begge kjolene en liten applikasjon som mather lomma!





Jeg klødde meg HARDT i hodet da jeg skulle sy på dekorasjonssømmen rundt lomma.. Det ville bare ikke bli pent! To lag fleece er ganske tykt, men jeg fant ut at dersom jeg satte "tension" = 2, gikk det mye bedre! Høres dette logisk ut, dere som syr mye? :)

Kan legge ut et par action-bilder av Mindamor i ei lita haremsbukse jeg sydde her en dag av en av mine gamle topper!




FAKTA
Mønster: Eget, kjole i A-form, str. 80
Stoff: Rosa og grønn fleece, uglestoff fra Jysk, monsterstoff fra Panduro, brun ribb fra S&S (den eneste jeg har, som dere sikkert har skjønt! haha)

2 kommentarer:

  1. Kjempefine kjoler :)
    jeg synes fleece er vanskelig å sy i, å plages alltid, så denne gjorde du bra :)
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Takk :) Ja, det va itj det enkleste æ har gjort nei! Men tenke æ må prøv mæ på forskjellige typa stoff, sånn at æ lære litt :)

    SvarSlett