fredag 2. mars 2012

Haremsbukse/Berberbukse

Uglestoffet fortsetter å prege garderoben til de to småtrollene mine (kanskje fordi jeg har 5 meter av det, og det er det eneste jeg har!) hoho :) Men i hvert fall.. I går sydde jeg ei berberbukse til Tilja etter mønster fra S&S. Den er i størrelse 4 år, og så veeeeldig stor ut.. Derfor satte jeg strikk nederst i bena (den skulle egentlig ikke ha dette).. Men da den kom på, viste det seg at den ikke var så stor allikevel. Tidlig fredag morgen lurte jeg den på storesnupp, og hun posterte "villig" i vei :)






Jeg vet ikke om jeg er helt fornøyd med passformen.. Kanskje passer den bedre hvis den sys i et jerseystoff.. Nå har jeg funnet fram en av Mindas haremsbukser som jeg virkelig elsker passformen til, og tegnet mønster ut fra denne! Får vel ta en tur på sy- og strikkebutikken i dag, sånn at jeg har noe å sy på i kveld :)


FAKTA
Mønster: Berberbukse str. 4 år fra Stoff & Stil
Stoff: Uglestoff fra Jysk, 100% bomull

1 kommentar: