torsdag 29. mars 2012

Birds flying high.. again!

Det blir ikke så mye tid til å sy for tida.. Mannen ligger med 40 i feber, og som den fantastiske kona jeg er, pleier jeg ham så godt jeg kan! (Selvfølgelig ikke like bra som bestemora kunne gjort, men jeg prøver.. hehe). Allikevel har da denne lille søte sommerdrakten sett dagens lys!





Ett par utfordringer møtte meg også denne gangen:

1) Knappestykket på baksømmen synes jeg var fryktelig klumpete.. Skjønner ikke hvorfor det skal være dobbel når det er vliselin på alle delene. Tips? :)
2) Jeg har aldri sydd halskant med åpning før, den avslutninga er ikke lett! Tips? :)

Meeen.. Ett par ting ble også lært:
1) Nå er det ikke noe problem med kile - juhu! :)
2) Jeg lærte meg å lage knappestolpe, den ble jeg faktisk skikkelig fornøyd med!

Igjen; læringskurven er fortsatt bratt :)

FAKTA
Mønster: Kort sparkedress fra Symagasinet, str. 80
Stoff: Lyseblå jersey med fugler og lilla ribb fra S&S
Knapper: Trykknapper fra S&S

1 kommentar:

  1. Så fin ein drakt:)
    Har desverre ingen gode tips, det får nokon andre med meir erfaring enn meg ta seg av:)

    SvarSlett