mandag 6. februar 2012

Boble boble boble :)

Et nytt prosjekt har funnet veien av pinnene; Enkel boblekjole fra (ja, du gjettet riktig) Pickles! Synes fasongen er kjempefin, skikkelig boblete :) Og ikke minst, som navnet lover, er den kjempeenkel å strikke!

Har strikket den i størrelse 1 år, tenkte at en sånn kjole gjør seg best på et gående barn.. Så da får vi bare krysse fingrene for at minstesnupp går litt tidligere en storesøstra!

Den eneste endringa jeg har gjort på oppskrifta, er at jeg istedet for å bruke sammenvevingsteknikken på begge skuldrene, har satt i knapp på høyre skulder. Dette fordi jeg har dårlig erfaring med plagg som blir for trange, og dermed ikke blir brukt. Det er jo så mye pes å ordne større åpning! Bedre føre var osv.. Var faktisk litt stolt av meg selv da jeg kom på dette.. hehe:)


Knappen er fra Snella og Petronella og har
teksten "Fryd".
(Ja, jeg ønsker meg speilreflekskamera!)

Noen hjerter måtte plasseres her også :)

Bak!
FAKTA:
Oppskrift: Enkel boblekjole fra Pickles, str. 1 år
Garn: Pickles extra fine merino
Forbruk: Ca. 220 gr
Pinner: Rundpinne 5,5 mm

6 kommentarer:

  1. Så kjempefin den var! :) Har kjempelyst til å prøve ut denne oppskrifta sjølv, men det får vente litt :P Har nettopp gjort ferdig to melkers hentesett frå pickles, dei har så herlege oppskrifter! :)

    SvarSlett
  2. Ja, dæm har veldig my fint! :) Veldig inspirerende side! Så inspirerende at det kom ny pakke i posten her i går.. hehe:) Melkers hentesett har æ strikka æ og.. Va veldig lurt helt te æ kom på at Minda va et julibarn, så den ble kanskje brukt en gang tidlig på høsten ;)

    SvarSlett
  3. Rålekker kjole og kjekke detaljer :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk! :) Den kjolen e kjempeenkel å strikk.. Så på bloggen din at du kalt dæ sjøl amatør, men kanskje den her kan vær verd et forsøk? :)

    SvarSlett
  5. Takk for tips, problemet er at jeg ikke har noen søte små jenter å strikke til. hehe, tror ikke mamma`r og pappa`r blir så glade om jeg strikker kjole til gutten deres ;)

    SvarSlett
  6. Hehehe:) Nei, en bør kanskje tenk litt på det ja!

    SvarSlett