mandag 25. juni 2012

Kjoler!

Mindas første bursdag nærmer seg, og det er jo en ypperlig tid for å sy noen kjoler!

Denne første er sydd av et Stoff&Stil-mønster, og tro det eller ei; størrelse 1 år.. Jeg syns nok den så litt vel stor ut til lille Minda (nå er hun ikke stor for alderen heller.. men), og antakelsene mine var riktige! Jeg prøvde den nemlig på 3 år gamle Tilja.. og den satt som et skudd! Så da ble dette Tiljas bursdagskjole.. hehe:) (Kjekt å ha flere!)

Vi rocker litt!

Tilja: "Nå kan jeg jo snurre så mye jeg vil, mamma!"

Tror det var helt greit at den ble hennes jeg :)

Gnomekjolen!
FAKTA
Mønster: Stoff & Stil, str. 1 år.. Er det bare meg, eller har de utrolig store og vide størrelser der??
Stoff: Gnomejersey fra Nature's fabrics, rosa jersey fra The Cloth Shop i London og hvit ribb fra S&S

Så over til bursdagsbarnet! Minda blir 1 år neste mandag, og det skal feires hele helga til ende :) Det var tilbud hos stoffbutikken på Jevnaker her en dag (ja, vi har faktisk stoffbutikk!!), og jeg sørget for å kjøpe litt bomull.. Denne med små hjerter synes jeg var helt skjønn, og ganske fornøyd med kombinasjonen kjole og bånd :)

FAKTA
Mønster: Empirekjole fra Minkrea, str. 80/86
Stoff: Bomull fra Pyramiden på Jevnaker, rosa silkebånd fra Panduro

Ellers har jeg og Britt-Karin vært på stoffshopping på Stoff & Stil i Drammen i dag! Nå gleder jeg meg til å velge blant den flotte haugen med stoff! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar