søndag 15. april 2012

Blomsterkjole og min første knytebukse :)

En av de første tingene jeg så på blogger rundt omkring, og som virkelig gjorde at jeg fikk lyst til å sy, var denne knytebuksa fra Jubel! Jeg skrev straks og spurte etter mønsteret, men dessverre var det tomt på det tidspunktet.. Men i går - da dumpet det endelig ned i posten! Og i går natt ble derfor min første knytebukse laget. Jeg droppet lommer denne gangen, klokka nærmet seg tross alt midnatt.. hehe:) Men for et behagelig og kult plagg! Takk, Jubel :)


Tilja er litt skuffet for at denne ikke passer
til henne, men vi skal nok fikse en litt større også :)
FAKTA
Mønster: Jubel knytebukse, str. 74
Stoff: Brun velour med blå blomster fra stofstedet.dk, blå ribb fra S&S

Det samme stoffet var allerede brukt til denne kjolen til Minda. Denne skulle egentlig ha glidlås i ryggen, men dit føler jeg ikke at jeg har kommet ennå.. Så jeg tenkte først å sy den uten åpning, men så raskt at den ville bli for trang! Jaja, tenkte jeg.. Jeg får prøve meg på knappelukning i skulder da.. Prøvde meg litt fram, og synes egentlig det ble veldig greit :) Sjekket en tutorial på dette i ettertid, og det viste seg at det var da ikke langt unna det jeg hadde gjort :) Litt forbedringer blir det nok til neste gang, men resultatet ble helt greit!


FAKTA
Mønster: Utgangspunktet er fra Ottobre, men en del endringer er gjort.. Str. 74
Stoff: Brun velour med blå blomster fra stofstedet.dk, blå ribb fra S&S

2 kommentarer: