lørdag 9. april 2011

Søtnos-sett

Til jul i fjor fikk jeg noe Drops Alpakka-garn av min snille nabo. Dette måtte jo brukes til noe, så jeg gikk (som vanlig) inn på sidene til Pickles.. Og jada: De flinke Pickles-jentene hadde selvfølgelig en kjempesøt oppskrift på et Søtnos-sett i alpakka. Så jeg gikk til verket! Utfordringa kom da jeg ble nødt til å lære halvpatent-strikk. Det er enkelt nok i seg selv, men så skulle man strikke det på rundpinne - der stoppet mine kunnskaper! Hjelp tas imot med takk ;) Jeg spurte alle jentene i strikkeklubben, men ble ikke klokere. Løsningen ble at jeg heller strikket fram og tilbake, for så å strikke inn knapphull hele veien bak. Det hadde nok blitt finere på rundpinne, men etter litt damping, blir nok resultatet mer enn bra nok for vår snuppe nr 2 :)



Jeg har nettopp oppdaget at jeg møter meg selv i døra, for på lua er det vel ingen vei utenom å strikke rundt og rundt.. Hmmm.. Vi får se hva jeg finner på av lure løsninger :)

Status Mariusdress: Mønsteret igjen på den ene arma - hurra! :)

2 kommentarer:

  1. Å, det settet der er supersøtt. Den lua er prikken over i`en altså. men tror kanskje ikke Håkon vil kle det like godt som snuppa deres;)
    Syns du skal spørre Pickles om denne halvpatenten jeg, siden alle sliter med det samme...

    SvarSlett
  2. Haha:) Trur kanksje ikke æ villa kledd opp Håkon i det nei, rimelig feminint uansett fargevalg! Strikka en prøvelapp (ja, faktisk!!) i morges, og lure på om æ kanskje har skjønt det, men det e uansett litt vel pirkat, spør du mæ.. Men men - får bare prøv! :)

    SvarSlett